BB Plus Collagen


BB Plus COLLAGEN 
adalah pilihan TERBAIK KU 
untuk kecantikan dari dalam.. !!

Hari ni sha nak share tentang supplemen berkalogen yang hebat ni.. 

pernah dengar tak tentang BB PLUS COLLAGEN? Minuman berkalogen yang dah jadi fanomena sekarang ni tau.. Kebanyakan yang dah rasa BB PLUS Collagen ni mesti excited nak bercerita tentang perubahan diri masing2.. Ada yang kulit dah makin cerah, glowing, tak kusam, dah hilang jerawat.. Ada gak yang bercerita dah tak sakit kaki lagi dan lenguh2 otot hilang..



haaa.. kalau nak tau, BB PLUS COLLAGEN ni bukan setakat untuk mengatasi masalah kulit je tau.. tapi lain2 masalah kesihatan yang lain. 
  

Masalah kulit yang tidak cantik memang sangat2 menjejaskan penampilan, kan.. tepek la bedak or mekap berapa tebal sekalipun, tapi kalau kulit dah memang bermasalah, memang membuatkan kita tak yakin.. Sha setuju sangat ayat "dari mata, turun ke hati".. hehe.. sebab, memang sesuai la ayat tu untuk kita peka dengan masalah kulit muka kita.. jangan diambil ringan tentang masalah kulit tau.. sebab ada kes yang sebab masalah kulit isteri berjerawat pun, suami boleh nak mintak cerai.. haishh.. macam-macam, kan..
 Apa perlu kita buat? .. cari la alternatif dengan mengamalkan BB PLUS COLLAGEN.. supplemen kecantikan yang merawat masalah kulit dari dalam.. =)




MENGAPA MEMILIH BB PLUS COLLAGEN ?




BB Plus diperbuat daripada kolagen ikan yang bermutu tinggi. 
Kolagen ikan dikelaskan sebagai Kolagen Jenis 2, yang mempunyai struktur rantaian asid amino yang seakan-akan sama seperti yang terdapat dalam kolagen manusia. 
Habitat semulajadi ikan menyebabkan kolagen ikan  mempunyai kandungan Prolin dan Glisin yang cukup dalam suhu badan ikan yang rendah iaitu sama seperti kolagen manusia. 
 Prolin dan Glisin adalah dua jenis asid amino yang penting untuk penghasilan kolagen, mengekalkan kecantikan kulit dan kesihatan rawan. 
Kolagen ikan ditukarkan menjadi peptida dengan menggunakan teknologi terkini untuk sumber kolagen yang kaya dan kesan penyerapan yang lebih baik.  





BAGAIMANA BB Plus BERFUNGSI ?

Mod Tiga (3) Tindakan dari dalam :



ISI KANDUNGAN 
BB PLUS COLLAGEN

Kolagen ikan terhidrolisis

ekstrak biji anggurVitamin Cjus bunga rosellejus buah blackcurrantserat epalinulin.  



FUNGSI KANDUNGAN 
BB PLUS COLLAGEN

Serat epal dan inulin (serat diet) menggalakkan pencerahan kulit melalui proses detoksifikasi.
 
Peptida kolagen ikan adalah sumber Kolagen Jenis 2 yang baik dan merupakan komponen utama dalam rawan untuk membantu mencegah keradangan yang disebabkan oleh rheumatism and osteoarthritis. 




kolagen ikan 
adalah sumber Kolagen Jenis 2 yang baik dan merupakan komponen utama dalam rawan untuk membantu mencegah keradangan yang disebabkan oleh rheumatism and osteoarthritis. 

Ekstrak biji anggur dengan OPC (oligomeric proanthocyanidins) 
mengurangkan ketidakselesaan kulit serta menggalakkan penyembuhan kulit.

 Vitamin C dan roselle 
menguatkan rantaian kolagen, melindungi kolagen di dalam dermis kulit dan menggalakkan proses sintesis

Jus blackcurrant 
mengandungi anthocyanin untuk melindungi kulit muka dan badan daripada sinaran UV dan radikal bebas. 

Serat epal dan inulin (serat diet) 

menggalakkan pencerahan kulit melalui proses detoksifikasi.




Apa Itu KOLAGEN ??

Kolagen adalah protein utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Kewujudannya merangkumi 30% daripada keseluruhan protein di dalam badan.. Ia  menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan kekenyalan kulit dan tisu badan.. 
Kolagen terdapat pada kornea mata, kanta mata, kulit, salur darah, keratin (rambut, kuku), tulang, tendon, rawan sendi,  gigi, hati, tulang sum-sum dan tisu dan organ seperti  buah pinggang, jantung serta sistem limfatik.









FUNGSI KOLAGEN KE ATAS BADAN 

  1. Memelihara ketegangan dan keanjalan kulit
  2. Memelihara kelembapan kulit
  3. Menyokong baik pulih tisu dari kecederaan otot dan tulang
  4. Membantu hati dalam proses detoksifikasi (buang toksin)
  5. Memelihara kelenturan sendi
  6. Mengurangkan keradangan
  7. Memberi tenaga
  8. Membantu pola tidur yang baik
  9. Memulihkan penyakit saraf dengan membina semula lapisan protein pada saraf





KESAN KEKURANGAN KOLAGEN DALAM BADAN 

Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5 % pada setiap tahun selepas usia 25 tahun.
Kesan pengurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada.

Jadi, SEMAKIN TUA, SEMAKIN BERKURANGAN KOLAGEN DALAM BADAN 


Oleh itu, kolagen diambil sebagai makanan kesihatan untuk pelbagai penyakit seperti osteoarthritis (sakit sendi), osteoporosis, arteriosclerosis selain untuk kegunaan kosmetik dan pelembab kulit.  






TANDA-TANDA PENUAAN

SEMAKIN TUA, 
SEMAKIN BERKURANGAN KOLAGEN DALAM BADAN




lapisan kulit yang semakin kendur, kurang anjal dan kering contohnya adalah simpton yang menunjukkan badan mengalami pengurangan kolagen atau dengan kata lainnya, semakin tua.  








 BB PLUS COLLAGEN MENCERAHKAN KULIT DAN MENGHILANGKAN JERAWAT




TESTIMONI SENDIRI: 

Sha ni jenis yang memang fanatik dengan collagen & apa2 produk mencerahkan kulit.. sebabnya dulu sha ni terpaksa berjemur kat bawah panas terik matahari.. yela, dulu2 sha ni ada menternak ikan tilapia. 
so, kalau hari-hari kulit terpaksa jadi BURN tu, memang normal.. huhuhu =D
After quit dari title "tauke ikan", sha cari alternatif untuk mencerahkan kulit.. sebut je produk apa.. aura white??.. k koly??  Vitamin C ?? 
Collagen scrub?? haa.. semua sha dah cuba.. 

TAPI.....

yang ni paling best.. BB PLUS COLLAGEN.. sebab kesannya, kulit sha bukan setakat cerah, tapi bintik2 hitam kat hidung GONE ... waaa.. excited sangat.. lepas tu kan, glowing je.... JERAWAT pun lari walaupun time period.. memang taknak datang dekat dah... hehe. =D

Biasa ada je yang bertanya pakai ape, kulit licin.. ? .. so sha akan jawab Minum #BB Plus Collagen untuk dalaman dan pakai sabun #MarineEssence untuk luaran... haa.. mudah, kan =')

Ada jugak yang tak percaya kalau tahu umur sebenar sha.. percaya tak uolls, sha dah dekat umur 30-an?.. haaa.. jeng jeng jengg... !!!
Tolong laaa percaya, pleasse.. huhuhu... terpaksa AWET MUDA lepas minum BB plus Collagen.. 





 BB Plus COLLAGEN MENGHILANGKAN 
MABUK LAUT 

Mencandat sotong di tengah pulau kapas
Ini pengalaman sha sendiri..  
Pergi kursus aritu, naik kapal.. sebab namanya kursus "Pelayaran dan peralatan Navigasi", So memang wajib la naik kapal, kan..2 hari, 1 malam pulak tu...
masa mula2 naik kapal tu, ok .. tak pening lagi.. tapi malam tu, kepala dah mula ting tong.. hehehe.. mujur bawak 2 sachet BB Plus Collagen.. so, after minum.. alhamdulillah.. dah ok sikit.. yela.. orang biasanya kalau pening, makan benda2 masam, kan.. BB Plus Collagen kan masam2 manis.. so, tindak balas nya sama la.. =D

BONUS : Kulit tak teruk terbakar walaupun ada kat tengah lautan.. yeaayyy.. Suka Sangat !!!! 






CARA PENGAMBILAN 
BB Plus COLLAGEN



Campurkan 1 paket BB Plus ke dalam 150ml air bersuhu bilik. 
Elakkan daripada menggunakan air panas. 
Kacau dan sedia diminum. 
Pengambilan terbaik adalah sebelum makan ataupun sebelum tidur.







 mudah je.. hanya koyak dan bancuh dengan air.. kalau tak sempat nak minum kat rumah, bawak pergi ofis pun boleh...sebab BB PLUS COLLAGEN ni dalam bentuk sachet.. so, mudah sangat nak bawak ke mana-mana.. =D






Nak minum campur ais pun boleh.. lagi sedappp tau.. hehehe


Bagaimanakah BB Plus dapat meningkatkan kualiti kulit?

Bagaimanakah BB Plus dapat membantu mengurangkan ketidakselesaan penyakit sendi?







TESTIMONI 
BB Plus COLLAGEN




MEMUDARKAN KESAN JERAWAT














MENCERAHKAN KULIT
  







MENYERIKAN KULIT













BERMINAT NAK CUBA ?

sms / whatsApp 019-9173517

Pengedar juga diperlukan !!

Sha  =)



c.o.d kuantan

2 comments:

  1. hai dear.. terima kasih sudi singgah blog sha..
    sebarang pertanyaan, boleh direct whatsApp sha 0199173517 ye .
    sayang korang :-*

    ReplyDelete